Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2010 08:59 - вадим шершеневич
Автор: tjt Категория: Изкуство   
Прочетен: 518 Коментари: 0 Гласове:
0



Вадим ШЕРШЕНЕВИЧ

          1893 – 1942

 

 

ПО ПРИНЦИПА НА БАСНЯТА

 

Задъхан е залезът - заяк подгонен.

Луната прилича на риба сушена.

Запрегнат в карета, замислен е коня

до свойта кобила /И тя е червена!/.

 

Краката си той е напъхал в копита.

През бърни въздишка издуха.

И конят човешките спазми изпита –

внезапно присви го търбуха.

 

Рой врабци се струпаха мигом –

цвъртящи хвъркати безделници.

Опитват се с клюн да достигат

зрънцата в разпльоснати зелници.

 

- Светът се обърка! – врабец поучава

по-млади от него. Замислен е учено.

Пък Алчо мъдрува над птичата врява,

над дишаща пара купчина.

 

Ей, хора! И вие сте също двуноги

врабчета надвикващи врявата.

И вие във стихове мои убоги

ровичкате пакостно здравата.

 

Кон впрегатен, на нов век пред входа

аз чакам мен спазъм да ме прихване,

та вдигнал опашка, свободно,

и аз със нещо да ви нахраня.

 

                    От руски преведе

                  Тихомир Йорданов 





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tjt
Категория: Изкуство
Прочетен: 557527
Постинги: 770
Коментари: 128
Гласове: 536